Studenten mboRijnland aan de slag voor Campus Gouda
Derdejaars studenten Marketing & Communicatie van mboRijnland gaan voor Campus Gouda aan de slag met de website en de sociale media kanalen. Hoe maken we ze aantrekkelijker voor de verschillende doelgroepen? De aftrap van deze opdracht begon in Gouda op kantoor bij Leene Communicatie. Campus Gouda heeft dit bureau gevraagd voor de doorontwikkeling rondom communicatie.
Campus Gouda is gestart. En hoe! Living labs en hbo modules op het gebied van zorg en bodemdaling zijn begonnen of starten binnenkort. Dat betekent dat het communicatieverhaal geactualiseerd moet worden. Het Goudse communicatiebureau Leene Communicatie is hierbij betrokken en de studenten van mboRijnland ondersteunen. Van Frans Petersen, partner bij Leene Communicatie en creatief strategisch adviseur Arno Sellenraad kregen de studenten een presentatie, onder andere over het communicatievak. Dat leverde al aardig wat vragen op bij de toehoorders. “Hoe ziet zo’n proces eruit van begin tot eind?” Of: “Als uw collega’s uw creatieve ideeën niet leuk vinden, hoe vindt u dat?”
“Je bent eigenlijk nooit te oud om te leren”
Over de website hebben de studenten ook al een mening: andere foto’s en de werkende student moet meer aandacht krijgen. Er ontstaat meteen een discussie over het belang van een opleiding volgen naast je werk. “Je bent eigenlijk nooit te oud om te leren.”
Dat komt vast goed. De studenten gaan aan de slag met hun marketing communicatie onderzoek, de uitslag presenteren zij eind mei. Bent u betrokken bij Campus Gouda? Dan kan het zijn dat u gebeld wordt door deze studenten.